Perencah Mee Bandung Mak Pon

Ini adalah Perencah Mee Bandung Mak Pon yang original dari Muar, Johor. Perencah Mak Pon ni dah mula menjadi sebutan ramai kerana kesedapan kuahnya yang takde bandingan, so korang jangan lepaskan peluang untuk mencuba perencah yang terbaik ni.

Ianya ini tidak perlu ditumis. Satu paket cukup untuk masakan seramai 5-6 orang (mungkin boleh sampai 7-10 orang bergantung kepada skill kepekatan masakan anda). Hasilnya sangat sedap sebab aku dah pernah cuba, kuahnya sangat pekat (bergantung kepada cara masak korangla ye). Cara masaknya amat mudah:

  1. Masukkan air rebusan tulang/daging. Biarkan ianya mendidih. Kemudian masukkan perencah Mee Bandung Mak Pon beserta sayur
  2. Pecahkan telur dan masukkan ke dalamnya. Rasa secukupnya, tambah gula dan garam secukupnya
  3. Setelah mendidih, masukkan mee kuning ke dalamnya dan taburkan bawang goreng
  4. Siap untuk dimakan

Mudahkan cara-cara penyediaannya? Jadi tunggu apa lagi, tempahlah sekarang:

  • Harga satu paket: RM6.00 (tidak termasuk kos penghantaran)

Pastikan anda memiliki perencah mee bandung Mak Pon ini di dalam simpanan rumah anda kerana ianya mudah dan cepat dimasak, orang yang tak reti masak pun boleh jadi pandai masak mee bandung ni, macam aku..hehe :P

Perencah Mee Bandung Mak Pon

Mee Bandung Mak Pon

Mee Bandung Mak Pon

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s